Categories: Noutati & ideiNunta

Cum să vă organizați nunta pas cu pas.

Nuntă in 6 pași.

Nu transforma nunta ta într-o corvoadă și bucură-te de momentul în care ați hotărât să faceți acel pas important, de a vă uni destinele.

Organizarea unei nunți poate părea dificilă. În acest articol însă voi detalia care sunt pașii necesari pentru ca voi să puteți să vă planificați nunta și să duceți până la capăt acea zi specială.

În acest articol veți afla cum să:

  • organizați activitățile și sarcinile
  • stabiliți bugetul
  • estimați numărul de participanți
  • stabiliți desfășurătorul de nuntă

Datorită complexității pe care o presupune un astfel de eveniment, am împărțit acest material în câțiva pași în care vă voi detalia exact ce trebuie făcut.

1. Stabilirea detaliilor cheie.

Primul detaliu care trebuie stabilit este data nunții. În general, data este stabilită cu cel puțin un an înainte. Consultați calendarul bisericesc pentru a vedea ce date sunt disponibile.

Ca să nu vă pierdeți în detalii și pentru a vă organiza activitățile și sarcinile de lucru, vă recomand să vă alcătuiți o diagramă gantt.

Ce este diagrama gantt?

Este o unealtă folosită adesea în managementul de proiecte. Din moment ce nunta voastră este precum un proiect, diagrama gantt vă va fi utilă. Aceasta te vă va ajuta să vă organizați eficient nunta și nu vă va permite să uitați de vreo sarcină.

Practic este un calendar care este împărțit pe activități și pe timpul necesar fiecărei activități. Un tamplate cu un astfel de document puteți gasi aici. În capul de tabel treceți lunile care au rămas până la ziua cea mare, iar în stânga enumerați fiecare activitate care trebuie făcută, în ordine cronologică. Mai multe informații puteți găsi aici.

Activitățile care ar trebui făcute în prima lună ar fi:

  • stabilirea bugetului
  • alegerea nașilor, domnișoarelor și cavalerilor de onoare
  • stabilirea numărului de invitați

Astfel, colorezi celulele din dreptul acestor sarcini și care corespund cu prima lună.

Cum stabilesti bugetul?

Atunci când stabiliți bugetul, cereți oferte de la restaurante, firme cu aranjamente florale, fotografi, cameramani etc. și comparați cu suma maximă pe care sunteți dispuși să o cheltuiți. Nu uitați să adăugați pe lista de costuri și prețul pentru ținute, accesorii etc. Ca un mic sfat, estimați bunul sau serviciul pe care îl doriți să-l achiziționați la prețul maxim pe care sunteți dispuși să-l plătiți.

Rămâne să calculați apoi numărul estimativ de participanți. Tot într-un excel puteți să alcătuiți o listă cu toate persoanele pe care doriți să le invitați.

Fiecărei persoane îi atribuiți câte o culoare în funcție de cât de siguri sunteți că o să vină la nunta voastră. Verde pentru cine o să vină cu siguranță, galben pentru cine este idencis  și roșu pentru cine e cel mai puțin probabil să vină. Numărul final îl stabilim cu următoarea formulă:

(Nr. de invitați cu verde x 80%) + (nr. de invitați cu galben x 50%) + (nr. de invitați cu roșu x 20%).

Haideți să exemplificăm. Să spunem că avem în listă 300 de persoane. Dintre care 100 sunt cu verde, 100 cu galben și 100 cu roșu. Avem astfel:

(100x 80%) +(100×50%)+(100×20%) =

80 + 50 + 20 = 150 de participanți estimați.

În funcție de bugetul vostru și de numărul estimat de participanți, puteți opta să aveți o nuntă mare sau una mai restrânsă.

2. Rezervările și programările.

Odată ce ați stabilit bugetul și numărul de estimat de invitați, primul lucru de care trebuie să vă ocupați este să găsiți o locație și un DJ sau o formație. În funcție de numărul de invitați, vă orientați către un restaurant care o capacitate pe măsura estimării voastre.

Dacă locația este una de prestigiu, recomandarea mea este să o rezervați cu cel puțin un an înainte. Aceeași regulă se aplică și în cazul formației/dj-ului și a persoanelor care vor veni să filmeze și să fotografieze la nunta voastră.

Și să nu uităm de programările la primărie și la biserică. În general, în orașele mari, oamenii încep să se programeze din luna Ianuarie.

Treceți în diagrama gantt aceste aspecte și stabiliți un timp limită până la care să le aveți rezervate.

3. Căutați inspirație.

Rămâne acum să stabiliți tematica nunții. Vizitați târgurile de nunți și inspirați-vă de pe site-uri precum Pinterest.  De acest pas ar trebui vă ocupați cam în luna a treia sau a șasea.

În funcție de cum este amenajat restaurantul, puteți să redați acest stil și în invitații, decorațiuni, meniu, place card-uri etc.

În cazul miresei, e perioada prin care trebuie să studieze variante de rochii de mireasă, accesorii, coafuri etc..

Tot în această etapă ar trebui să găsiți și să contractați pe cineva care să se ocupe de aranjamentele florale. Puteți să-i arătați fotografii cu locația aleasă ca firma sau designer-ul să vă poată recomanda niște aranjamente pe măsură. Dacă este posibil, cereți să vă facă niște mostre.

4. Comandă ce este necesar.

Prin luna a șaptea  sau a opta este indicat să comandați toate lucrurile asupra cărora v-ați decis.

În cazul miresei, un sfat ar fi să nu își ia rochia mai devreme de trei luni înaintea nunții. Se întâmplă adesea ca înaintea unui astfel de eveniment ca mireasa să piardă sau să ia mult în greutate. Astfel, e posibil ca rochia să nu mai poată fi ajustată prin câteva retușări simple la croitor.

Atunci când comandați invitațiile, vă recomand ca numărul acestora să fie cu 10% mai mare față de numărul total de invitați. Cine știe, poate se ivește în această perioadă să cunoașteți niște prieteni noi pe care îi doriți îi invitați la cel mai important eveniment din viața voastră.

5. Stabiliți detaliile finale.

De aceste detalii ar trebui să vă ocupați cu două sau trei luni înainte de nuntă. Astfel, va trebui să:

  • achiziționați și să gravați verighetele
  • realizați sau să cumpărați mărturiile
  • trimiteți sau să înmânați invitațiile
  • contractați o firmă de băuturi pentru a furniza băuturile care nu sunt prevăzute în contractul pe care îl aveți cu restaurantul

În ultima lună trebuie să vă ocupați de:

  • căutarea și alegerea unui furnizor pentru prăjituri și tort
  • asigurarea transportului invitaților (dacă este cazul)
  • confirmarea telefonică a tuturor furnizorilor de servicii
  • sunatul invitaților care nu și-au confirmat încă prezența
  • exersarea dansului mirilor

Rămâne apoi ca în ultimele două săptămâni să aveți învedere să:

  • comandați tortul și prăjiturile în funcție de numărul de persoane care au confirmat prezența
  • imprimați meniurile și place card-urile
  • cumpărați șampania și pișcoturile pentru cununia civilă
  • stabiliți desfășurătorul de nuntă

6. Stabilirea desfășurătorului de nuntă.

Porniți de la  datele fixe atunci când stabiliți desfășurătorul evenimentului.

Acordați un timp maxim pentru fiecare activitate. Dacă de exemplu se va sta o oră la coafor cu mireasa. Luați-vă o marjă de o oră și jumătate. Trebuie ținut cont și de timpul pierdut în trafic.

Dacă știți că aveți cununia civilă la 13:00,  cea religioasă la 16:00, iar la restaurant trebuie să fiți la ora 20:00. Aveți niște intervaluri suficiente pentru a strecura celelalte detalii.

Rămâne să vă întâlniți cu fotografii, cameramanii, formația/dj-ul etc și cu cei de la restaurant pentru a stabili ultimele detalii.

Cu fotografii și cameramanii stabiliți de la ce oră să vină să surprindă pregătirile pentru ziua cea mare. Dacă vreți să faceți poze cu toți invitații de la cununia civilă, e bine să le menționați acest lucru. Totodată, dacă aveți timp suficient între cununia religioasă și cununia civilă, puteți să strecurați o sedință foto și ședință video.

Cu formația/dj-ul stabiliți care va fi playlist-ul. Ce muzică veți avea la primirea invitaților la restaurant? Ce melodie veți avea la dansul mirilor și la tăierea tortului? Care sunt intervalele de pauză?

Cu restaurantul stabiliți la ce ore să servească fiecare fel și ce detalii logistice mai sunt necesare. Cum va fi servită băutura? La un bar amenajat sau va fi adusă de chelner? Cum vor fi aranjate mesele?

Odată ce ați bătut în cuie desfășurătorul de nuntă, este important să-l comunicați fiecărei persoane implicate în organizarea nunții voastre. Este important ca domnișoarele și cavalerii de onoare să știe unde la ce oră să fie prezenți pentru ședințele foto. Șoferul trebuie să știe la ce oră să vă ia și unde să vă ducă. Persoana care se ocupă cu aranjamentul floral trebuie să știe și ea cum să se organizeze.

Sfaturi utile.

În încheiere, vă mai ofer câteva sfaturi utile care să vă facă ziua mai ușoară:

  • Încercați să vă mențineți hidratați pe parcursul zilei cu evenimentul. Este ușor să vă stea gândul la alte lucruri decât la voi înșivă, iar deshidratarea vă poate da dureri de cap.
  • În ziua nunții, delegați o singură sarcină pentru fiecare prieten apropiat. Nu mai bine să vă simțiți bine în ziua voastră cea mare decât să stați cu telefonul la ureche pentru a vă ocupa de fiecare detaliu?
  • Rezervați un hotel în apropierea bisericii și a restaurantului pentru voi și pentru invitații din afara orașului. Astfel, se poate bucura toată lumea din plin de petrecere și nu va sta cu grija că va trebui să fie șofer după.
Denisa

Specialist Wedding Planner

Share
Published by
Denisa

Recent Posts

Paseste spre altar cu incredere. MEGA ghid de alegere a rochiei de mireasa

Cine nu viseaza la o nunta de vis? Poate chiar si atunci cand erai doar…

4 ani ago

Cum să reduci costurile unei nunți fără a lua din calitatea ei

Cu toții ne dorim o nuntă care să fie atât memorabilă pentru noi și pentru…

4 ani ago

Cum să organizezi un botez în 7 pași

Venirea pe lume a unui copil este un prilej important de sărbătoare atât pentru cel…

4 ani ago